loading...

بوستر پمپ

بازدید : 531
يکشنبه 14 فروردين 1401 زمان : 11:40

مخزن استیل

مخزن استیل سفارشی، بنا به تعریف، با توجه به مشخصات کاربری مورد نظرشان مشخص و ساخته می شوند. این شامل ساخت آنها با ابعاد و ویژگی های مورد نیاز است، اما همچنین شامل انتخاب یک درجه مناسب از مخزن استیل است.

مخزن استیل مورد استفاده برای ایجاد مخزن استیل به دو دسته اصلی تقسیم می شود: مخزن استیل کربنی و فولاد ضد زنگ. فولادهای کربنی را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: مخزن استیل کم کربن، فولاد کربن متوسط و فولاد کربن بالا. از سوی دیگر، مخزن استیل زنگ را می توان به پنج نوع اصلی طبقه بندی کرد: آستنیتی، فریتی، مارتنزیتی، دوبلکس و بارشی.

مخزن استیل سازی فله سفارشی به ندرت از هر یک از این گریدها استفاده می کنند، به جز فولاد کم کربن - که برای اکثر کاربردها استفاده می شود و رایج ترین درجه فولاد زنگ نزن آستنیتی، 304 (اگرچه درجه ضد زنگ 316 نیز گاهی اوقات استفاده می شود). فولاد کربنی در صورت امکان ترجیح داده می شود زیرا به طور قابل توجهی ارزان تر از فولاد ضد زنگ است.

بیایید نگاهی دقیق تر به این نوع فولادها و مخازنی که می توان با استفاده از آنها ساخت.

نمرات فلزی برای مخزن استیل

مخزن استیل کم کربن یا ملایم حاوی 0.05٪ تا 0.15٪ کربن است. به همین دلیل، کاملا چکش خوار است و به راحتی می توان آن را خم کرد، نورد کرد و به شکل دلخواه جوش داد. این کیفیت انعطاف‌پذیر، تشکیل مجموعه ‌های اصلی دیسک و دونات را که برای ایجاد بسیاری از مخازن ذخیره‌سازی تمام ‌شده از صفحات فولادی کربن استفاده می ‌شوند، آسان می ‌کند.

مخزن استیل به عنوان یک ماده نسبتا ارزان قیمت که الزامات اکثر کاربردهای مخزن استیل را برآورده می کند، یک انتخاب عالی برای مخزن استیل طراحی شده برای ذخیره سازی مواد شیمیایی، سوخت، روغن و آب است. بسته به مواد ذخیره شده، مخزن استیل را می توان با انواع مختلف اپوکسی، پلی اورتان یا لاستیک نیز پوشاند تا از خوردگی و نشت جلوگیری شود.

برخی از مخزن استیل سطحی و زیرزمینی که برای ذخیره مایعات قابل اشتعال مانند نفت یا نفت استفاده می شوند، ممکن است برای محافظت از محیط اطراف از نشت احتمالی به دیواره های دوتایی نیز نیاز داشته باشند.

نمرات فلزی برای مخزن استیل

هنگامی که صحبت از ذخیره مواد شیمیایی می شود که با مخزن استیل سازگار نیستند یا برای هر پوششی که به مخزن استیل اضافه می شود بسیار خورنده هستند، مخزن استیل غیر واکنشی توصیه می شود و اغلب مورد نیاز است. فولاد ضد زنگ به دلیل داشتن کروم از مخزن استیل متمایز می شود که آن را در برابر کدر شدن و زنگ زدگی مقاوم می کند.

مخزن استیل 304 و 304L

مخزن استیل درجه 304 - که به دلیل داشتن 18٪ کروم و 8٪ نیکل به عنوان "18/8" نیز شناخته می شود رایج ترین گرید مخزن استیل است. برای ساخت اشیاء روزمره مانند قابلمه و تابه، سینک ظرفشویی و لوازم آشپزخانه استفاده می شود و همچنین رایج ترین نوع مخزن استیل مورد استفاده در ساخت مخزن استیل است. مخزن استیل ساخته شده از ضد زنگ 304 را می توان برای نگهداری گلیسیرین و کود مایع و 304 نیز برای ساخت مخزن استیل پاستوریزه و بلوغ استفاده کرد.

مخزن استیل درجه 304L یک نوع کم کربن در 304 است. اگرچه کمی گرانتر است، اما برای مخازن بزرگ که به جوش های زیادی نیاز دارند، ترجیح داده می شود. محتوای کم کربن در برابر تشکیل رسوب کاربید کروم (CCP) در نواحی مجاور جوش ها کاهش می یابد، که احتمال زنگ زدن مخزن در آن نقاط را کاهش می دهد.

مخزن استیل درجه مواد غذایی

فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی معمولاً ضد زنگ 304 است که به آن روکش بهداشتی داده شده است تا به راحتی تمیز شود و در برابر رشد باکتری روی سطح خود مقاومت کند.

همانطور که توسط دولت فدرال تعریف شده است، یک روکش درجه بندی مواد غذایی باید به حدی صاف باشد که هیچ گونه خط، شیار، گودال یا هر گونه بی نظمی سطحی دیگری نداشته باشد. همچنین باید در برابر خوردگی مقاوم باشد و یکپارچگی خود را در برابر مواد غذایی قرار داده شده روی آن و مواد شیمیایی مورد استفاده برای تمیز کردن آن حفظ کند.

فولاد ضد زنگ را می توان با آسیاب کردن و سنباده زدن به آن، رنگی مناسب برای مواد غذایی داد. در حالی که روکش شماره 3 در برخی موارد قابل عبور است ، این روش معمول است که به فولاد ضد زنگ برای کاربردهای مرتبط با مواد غذایی روکش شماره 4 برس خورده داده شود. مخزن استیل طراحی شده برای شیر و سایر محصولات لبنی باید دارای روکش کمی ریزتر شماره 4A - باشند، زیرا تمایل به حمل باکتری های بیشتری دارند و سریعتر از سایر محصولات غذایی فاسد می شوند.

316 مخزن استیل ضد زنگ

بعد از گرید 304، گرید 316 رایج ترین شکل مخزن استیل است. علاوه بر کروم، حاوی مقداری مولیبدن است - معمولاً 2-3٪. گنجاندن مولیبدن فولاد ضد زنگ 316 را نسبت به 304 در برابر خوردگی مقاوم تر می کند. به ویژه، 316 زنگ نزن به دلیل ظرفیت مقاومت در برابر اسید سولفوریک و اسیدهای چرب آلی گرم شده دخیل در فرآوری مواد غذایی و کاربردهای دارویی خاص شناخته شده است. البته لازم به ذکر است که یک استثنای قطعی برای این قاعده مقاومت در برابر اسید وجود دارد316 نسبت به اسید نیتریک و سایر اسیدهای بسیار اکسید کننده آسیب پذیرتر از 304 است.

بسیاری از کاربردهای دریایی از فولاد ضد زنگ 316 استفاده می کنند زیرا در برابر خوردگی آب نمک مقاومت می کند. به همین دلیل، گاهی اوقات از آن به عنوان فولاد ضد زنگ درجه دریایی یاد می شود.

مانند 304، 316 نیز مشابه L دارد - 316L ضد زنگ. مشابه 304L، 316L یک نوع کم کربن است که برای محصولات بزرگ با تعداد قابل توجهی جوش توصیه می شود.

مخازن فولادی سفارشی

در این مقاله، مروری بر رایج ترین گریدهای مخزن استیل که برای ساخت مخازن ذخیره سازی استفاده می شود، ارائه کرده ایم. همانطور که در ابتدا ذکر شد، بسیاری از دسته های مخزن استیل دیگر نیز وجود دارند که در آنها تغییرات زیادی وجود دارد. از نظر تئوری، از هر نوع مخزن استیل می توان برای ساخت مخزن استیل سفارشی استفاده کرد. درجه ای که به بهترین وجه برای برنامه شما مناسب است، در نهایت به موادی که قصد دارید ذخیره کنید و شرایطی که آن را در آن ذخیره می کنید بستگی دارد.

هنگامی که با یک سازنده فلزی سفارشی برای طراحی و ساخت یک مخزن استیل کار می کنید، می توانید موادی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با شرایط شما مطابقت دارد و همچنین اندازه و اتصالات را مشخص کنید. اغلب، این سطح از سفارشی سازی می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند. در برخی موارد نه تنها انواع خاصی از فولاد مورد نیاز است، بلکه ساخت یک مخزن سفارشی متناسب با نیازهای مواد و محیطی شما منجر به محصولی بهتر و ماندگار می شود.

نصب مخزن استیل

آب بهترین صنعت کشاورزی است. برای رشد محصولات زراعی و تغذیه دام ضروری است، اما اگر در مخزن چربی طیور یا سیلو ذخیره سازی خوراک و غلات فله نفوذ کند نیز مضر است.

فقط 12 درصد رطوبت در داخل ظرف ذخیره سازی خوراک لازم است تا تراکم ایجاد شود که منجر به کیک شدن دانه شود. رطوبت همچنین می تواند آسیب جدی زنگ زدگی به سطح سطل ذخیره سازی وارد کند و به سرعت یکپارچگی تمام محصول داخل آن را به خطر بیندازد.

خوشبختانه، تکنیک های متعددی برای ساخت و تکمیل فلز برای محافظت از یکپارچگی سازه های ذخیره سازی فولادی وجود دارد که حفاظت طولانی مدت را حتی در هنگام تغییرات شدید آب و هوایی که مخزن استیل را در معرض آب و دماهای نوسان قرار می دهد، ارائه می دهد.

اولین قدم برای محافظت از سطح فولاد با طراحی درست ساخت مخزن استیل آغاز می شود.

ملاحظات طراحی ساخت مخزن استیل

هنگامی که به طراحی ذخیره سازی فله نگاه می کنیم، ضخامت سطح بسته به نوع محتویات مرطوب یا خشک موجود در داخل، متفاوت خواهد بود. ضخامت سطح می تواند بر عملکرد زیر مجموعه ها و اجزای سازنده تأثیر بگذارد. قطعات با سطوح همپوشانی می توانند باعث شوند هر پوشش سطحی سریعتر فرسوده شود.

ملاحظات طراحی ذخیره سازی ساختمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

نوع مخزن استیل انتخاب شده، زیرا هر نوع دارای خواص متالورژیکی متفاوتی است که واکنش متفاوتی به گالوانیزه گرم یا سایر پوشش ها نشان می دهد.

تهویه و زهکشی مناسب برای ایجاد یک پوشش ثابت و یکنواخت.

الزامات جوشکاری، که می تواند بر نحوه چسبیدن پوشش ها به مناطق جوش داده شده تأثیر بگذارد.

ملاحظات جوشکاری

برای بسیاری از ظروف ذخیره سازی فله ای ساخته شده از فلز، جزئیات فولادی مانند جوش قوس الکتریکی نقطه ای یا فلزی لازم است تا قطعات سیلو یا قیف را قبل از گالوانیزه گرم یا پوشش های دیگر به هم بچسبانند. اما اگر جوشکاری با در نظر گرفتن این فرآیندهای پوششی خاص انجام نشود، ممکن است جوش ها ثابت نشوند.

جوشکارانی که گواهینامه مناسبی دارند، اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از نفوذ روی به نقطه جوش که می تواند منجر به ترک خوردن شود، انجام می دهند. یک جوش فشاری، به جای یک جوش کششی، می تواند به اطمینان حاصل شود که لکه در طول فرآیند گالوانیزه دست نخورده باقی می ماند.

سایر ملاحظات پوشش

یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش طول عمر سیلوهای فولادی یا سایر ظروف ذخیره‌سازی حجیم، پوشش دادن سطح فولاد از طریق گالوانیزه گرم (HDG) است. HDG همچنین به عنوان گالوانیزه دسته ای یا پس از ساخت نیز شناخته می شود، یک فرآیند پوشش برای پوشش فولاد در روی مقاوم در برابر خوردگی است.

موفقیت پوشش بستگی به ملاحظات طراحی و جوشکاری که در بالا ذکر شد و همچنین به موارد زیر بستگی دارد:

سطح فلز ساخته شده چقدر موثر تمیز می شود تا گریس، روغن و رسوب آسیاب پاک شود.

نحوه ساخت در کتری مذاب روی خالص و مواد افزودنی غوطه ور می شود، زیرا پوشش باید هر لبه و شکافی را احاطه کند.

مدت زمان حمام روی برای واکنش به مخزن استیل در سطح متالورژیک و تشکیل پوشش محافظ در برابر خوردگی چقدر است.

همچنین ارزیابی وضعیت ساختاری یک قیف فولادی یا سیلو برای در نظر گرفتن هر گونه شکنندگی در سن کرنش یا قطعات کاری موجود که ممکن است اصطکاک نامناسب را تجربه کنند، مهم است. پس از HDG، جوشکاری باید با احتیاط انجام شود تا از آسیب دیدن پوشش روی جلوگیری شود.

تکمیل سفارشی ساخت فلز برای نتایج نهایی

در ساترن متال فابریکاتورز، ما دهه ‌ها را صرف ساخت راه‌حل‌های ذخیره‌سازی فله برای صنعت کشاورزی کرده‌ایم، از جمله سیلوها و قیف ‌های خوراک فولادی و غلات که می‌توانند حتی سخت ‌ترین شرایط در فضای باز را تحمل کنند.

فروشگاه تکمیل سفارشی مخزن استیل ما همه چیز را از آماده سازی سطح تا تکمیل نهایی ارائه می دهد. مهندسان ما نحوه مقابله با تهدیدات خوردگی را از طریق آماده سازی سطح با کیفیت، گالوانیزه گرم، پوشش پودر فلز و/یا رنگ آمیزی می دانند.

کاربرد مخزن استیل

پس از نصب پایه مخزن استیل ، تیم میدانی ما به طور ماهرانه مخزن استیل پیچ و مهره جدید شما را در زمان رکورد نصب می کنند. خدمه ما در نصب مخزن پیچ و مهره ای تخصص دارند و می توانید اطمینان حاصل کنید که مخزن ذخیره شما به درستی کار خواهد کرد. همه اعضای تیم نصب مخزن استیل ما تاجر حرفه ای هستند و ما از نیروی کار موقت غیر ماهر استفاده نمی کنیم. ما دارای بیمه مناسب و مجوزهای مربوطه هستیم و به این ترتیب اطمینان شما را در نصب مخزن استیل فراهم می کنیم. تمرکز ما بر روی ایمنی و میزان آموزش ایمنی قابل توجهی که خدمه میدانی ما دریافت کرده اند و به ما یک امتیاز ایمنی عالی رسیده است.

در یک کارخانه تولید آب ، درز جوشکاری ورق پایه به پوسته یک مخزن فولادی استوانه ای عمودی 90 متر مکعب به طرز فاجعه باری از کار افتاد. تانک 4 تنی مانند موشک ترک شد و محتوای آن را پشت سر گذاشت و روی یک ون نشست و آن را خرد کرد. بالای مخزن به ارتفاع 30 متر رسید. فشار بیش از حد داخلی که منجر به خرابی شد 60 کیلو پاسکال تخمین زده شد. دیسک پارگی با درجه کمتر از 50 کیلو پاسکال محافظت در برابر فشار بیش از حد را فراهم می کند و بنابراین از پوشاندن مخزن استیل توسط بخشنامه تجهیزات فشار اروپا جلوگیری می کند. این محافظ از کار افتاد و بعداً کشف شد که دیسک پارگی برعکس نصب شده است. علت اصلی سازمانی این حادثه ممکن است عدم درک اساسی از خطرات حجم زیاد هوای فشرده یا گاز کم فشار باشد. یک عامل ممکن است این باشد که نماد استاندارد لوله کشی و نمودار ابزار دقیق (P&ID) برای دیسک پارگی ممکن است گیج شود و منجر به نصب نادرست شود. سیستم های هوای فشرده همه جا وجود دارند. محیط سمی و قابل اشتعال نیست. با این حال، چنین سیستم هایی ، هنگامی که در فشار بیش از حد جزئی کار می کنند، می توانند مقدار زیادی انرژی را ذخیره کنند و بنابراین خطری را ایجاد می کنند که باید توسط مدیران ایمنی مرتفع شود.

محافظت در برابر خوردگی:

مخزن استیل دوام فوق العاده ای در مقایسه با فولاد ، بتن یا پلاستیک ارائه می دهد. این ماده در برابر اکسیداسیون توسط آب و همچنین بیوسیدها مقاومت می کند ، که این یک ویژگی مفید برای مشاغل کار با آب یا سایر مواد خورنده است. همچنین ، برای مخازن آب فولاد ضد زنگ به پوشش داخلی یا خارجی نیاز نیست.

دوام و دوام:

مخازن استنلس استیل مقاومت بالایی در برابر حفره ، خوردگی شکاف و همچنین فرسودگی در آبهای آلوده و خالص دارند. این ماده در طیف وسیعی از دما و فشار شکل پذیر باقی می ماند. این در برابر حرارت مقاوم است ، و در معرض تابش های مضر تحت تأثیر قرار نمی گیرد. همچنین ، در معرض مخزن استیل، مانند یخ زدگی ، زنگ زدگی ، یا ترک خوردگی وجود ندارد.

قابل بازیافت:

مخزن استیل به عنوان آلیاژ ایمن فلز در نظر گرفته می شود ، به این معنی که محیط زیست است. از سال های گذشته پیشرفت های عمده ای در تولید فولاد ضد زنگ صورت گرفته است. این پیشرفت ها بر استفاده از انرژی و منابع طبیعی متمرکز است. عمدتا ، مخازن جدید آب از جنس استنلس استیل 60-70٪ مواد بازیافتی را تشکیل می دهند و بدین ترتیب آنها قابل تجزیه و بازیافت هستند. این همچنین به کاهش اثر کربن تولید کننده و کاربر کمک می کند.

بهداشتی:

مخزن استیل بتن مزایای هزینه ای دارند ، بنابراین بیشترین ترجیح را دارند. با این حال ، بسیاری از کاربران از جنبه غیر بهداشتی آن بی اطلاع هستند. مخازن بتنی مستعد رشد باکتریها و کپک ها و نشت مواد شیمیایی هستند. این مخازن متخلخل ، کلسیم را شسته و منبع آب را آلوده می کنند. با این حال ، فولاد ضد زنگ یک ماده بهداشتی است. از ثبات فیلم منفعل بالایی برخوردار است که به بی اثر بودن آن در آب کمک می کند. اگرچه SS عناصر آلیاژی (Ni و Cr) را از بین می برد ، اما همچنان ماده ای غیر متخلخل است ، اما هیچ گونه نشتی ایجاد نمی کند. در نتیجه ، آب آشامیدنی بهداشتی را از مخزن استیل آب بتونی ارائه می دهد.

تحرک:

مشاهده می شود که بیشتر مخازن آب بتونی در جای خود ریخته می شوند ، و در محل ثابت می مانند. با این حال ، این ممکن است برای همه مناسب نباشد. اگر شرکتی مکان خود را تغییر دهد ، جابجایی یک کارخانه تولید بتن غیرممکن است. مخزن استیل را می توان به راحتی با استفاده از لیفتراک ، یا به روش های دیگر جابجا کرد. این کمک می کند تا هزینه خرید مخزن جدید و همچنین استرس و تلاش های مرتبط با آن از بین برود.

ارزش زیبایی:

مخزن استیل ساخته شده از بتن ، پلاستیک یا سایر مواد ارزان قیمت چندان زیبا به نظر نمی رسند. آنها پس از چند سال کار با کپک زدگی ظاهر می شوند. مخازن فولاد ضد زنگ ساده به نظر می رسند و می توانند به راحتی رنگ آمیزی شوند تا با هر محیطی مطابقت داشته باشد.

هزینه:

مخازن آب از جنس استنلس استیل چرخه عمر طولانی تری نسبت به بسیاری از مخازن ارزان دارند و به تعمیرات ، نصب و نگهداری کمتری نیاز دارند. این به کاهش کل هزینه مالکیت (TCO) کمک می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://naabzist.net مراجعه نمایید.

مخزن استیل

مخزن استیل سفارشی، بنا به تعریف، با توجه به مشخصات کاربری مورد نظرشان مشخص و ساخته می شوند. این شامل ساخت آنها با ابعاد و ویژگی های مورد نیاز است، اما همچنین شامل انتخاب یک درجه مناسب از مخزن استیل است.

مخزن استیل مورد استفاده برای ایجاد مخزن استیل به دو دسته اصلی تقسیم می شود: مخزن استیل کربنی و فولاد ضد زنگ. فولادهای کربنی را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: مخزن استیل کم کربن، فولاد کربن متوسط و فولاد کربن بالا. از سوی دیگر، مخزن استیل زنگ را می توان به پنج نوع اصلی طبقه بندی کرد: آستنیتی، فریتی، مارتنزیتی، دوبلکس و بارشی.

مخزن استیل سازی فله سفارشی به ندرت از هر یک از این گریدها استفاده می کنند، به جز فولاد کم کربن - که برای اکثر کاربردها استفاده می شود و رایج ترین درجه فولاد زنگ نزن آستنیتی، 304 (اگرچه درجه ضد زنگ 316 نیز گاهی اوقات استفاده می شود). فولاد کربنی در صورت امکان ترجیح داده می شود زیرا به طور قابل توجهی ارزان تر از فولاد ضد زنگ است.

بیایید نگاهی دقیق تر به این نوع فولادها و مخازنی که می توان با استفاده از آنها ساخت.

نمرات فلزی برای مخزن استیل

مخزن استیل کم کربن یا ملایم حاوی 0.05٪ تا 0.15٪ کربن است. به همین دلیل، کاملا چکش خوار است و به راحتی می توان آن را خم کرد، نورد کرد و به شکل دلخواه جوش داد. این کیفیت انعطاف‌پذیر، تشکیل مجموعه ‌های اصلی دیسک و دونات را که برای ایجاد بسیاری از مخازن ذخیره‌سازی تمام ‌شده از صفحات فولادی کربن استفاده می ‌شوند، آسان می ‌کند.

مخزن استیل به عنوان یک ماده نسبتا ارزان قیمت که الزامات اکثر کاربردهای مخزن استیل را برآورده می کند، یک انتخاب عالی برای مخزن استیل طراحی شده برای ذخیره سازی مواد شیمیایی، سوخت، روغن و آب است. بسته به مواد ذخیره شده، مخزن استیل را می توان با انواع مختلف اپوکسی، پلی اورتان یا لاستیک نیز پوشاند تا از خوردگی و نشت جلوگیری شود.

برخی از مخزن استیل سطحی و زیرزمینی که برای ذخیره مایعات قابل اشتعال مانند نفت یا نفت استفاده می شوند، ممکن است برای محافظت از محیط اطراف از نشت احتمالی به دیواره های دوتایی نیز نیاز داشته باشند.

نمرات فلزی برای مخزن استیل

هنگامی که صحبت از ذخیره مواد شیمیایی می شود که با مخزن استیل سازگار نیستند یا برای هر پوششی که به مخزن استیل اضافه می شود بسیار خورنده هستند، مخزن استیل غیر واکنشی توصیه می شود و اغلب مورد نیاز است. فولاد ضد زنگ به دلیل داشتن کروم از مخزن استیل متمایز می شود که آن را در برابر کدر شدن و زنگ زدگی مقاوم می کند.

مخزن استیل 304 و 304L

مخزن استیل درجه 304 - که به دلیل داشتن 18٪ کروم و 8٪ نیکل به عنوان "18/8" نیز شناخته می شود رایج ترین گرید مخزن استیل است. برای ساخت اشیاء روزمره مانند قابلمه و تابه، سینک ظرفشویی و لوازم آشپزخانه استفاده می شود و همچنین رایج ترین نوع مخزن استیل مورد استفاده در ساخت مخزن استیل است. مخزن استیل ساخته شده از ضد زنگ 304 را می توان برای نگهداری گلیسیرین و کود مایع و 304 نیز برای ساخت مخزن استیل پاستوریزه و بلوغ استفاده کرد.

مخزن استیل درجه 304L یک نوع کم کربن در 304 است. اگرچه کمی گرانتر است، اما برای مخازن بزرگ که به جوش های زیادی نیاز دارند، ترجیح داده می شود. محتوای کم کربن در برابر تشکیل رسوب کاربید کروم (CCP) در نواحی مجاور جوش ها کاهش می یابد، که احتمال زنگ زدن مخزن در آن نقاط را کاهش می دهد.

مخزن استیل درجه مواد غذایی

فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی معمولاً ضد زنگ 304 است که به آن روکش بهداشتی داده شده است تا به راحتی تمیز شود و در برابر رشد باکتری روی سطح خود مقاومت کند.

همانطور که توسط دولت فدرال تعریف شده است، یک روکش درجه بندی مواد غذایی باید به حدی صاف باشد که هیچ گونه خط، شیار، گودال یا هر گونه بی نظمی سطحی دیگری نداشته باشد. همچنین باید در برابر خوردگی مقاوم باشد و یکپارچگی خود را در برابر مواد غذایی قرار داده شده روی آن و مواد شیمیایی مورد استفاده برای تمیز کردن آن حفظ کند.

فولاد ضد زنگ را می توان با آسیاب کردن و سنباده زدن به آن، رنگی مناسب برای مواد غذایی داد. در حالی که روکش شماره 3 در برخی موارد قابل عبور است ، این روش معمول است که به فولاد ضد زنگ برای کاربردهای مرتبط با مواد غذایی روکش شماره 4 برس خورده داده شود. مخزن استیل طراحی شده برای شیر و سایر محصولات لبنی باید دارای روکش کمی ریزتر شماره 4A - باشند، زیرا تمایل به حمل باکتری های بیشتری دارند و سریعتر از سایر محصولات غذایی فاسد می شوند.

316 مخزن استیل ضد زنگ

بعد از گرید 304، گرید 316 رایج ترین شکل مخزن استیل است. علاوه بر کروم، حاوی مقداری مولیبدن است - معمولاً 2-3٪. گنجاندن مولیبدن فولاد ضد زنگ 316 را نسبت به 304 در برابر خوردگی مقاوم تر می کند. به ویژه، 316 زنگ نزن به دلیل ظرفیت مقاومت در برابر اسید سولفوریک و اسیدهای چرب آلی گرم شده دخیل در فرآوری مواد غذایی و کاربردهای دارویی خاص شناخته شده است. البته لازم به ذکر است که یک استثنای قطعی برای این قاعده مقاومت در برابر اسید وجود دارد316 نسبت به اسید نیتریک و سایر اسیدهای بسیار اکسید کننده آسیب پذیرتر از 304 است.

بسیاری از کاربردهای دریایی از فولاد ضد زنگ 316 استفاده می کنند زیرا در برابر خوردگی آب نمک مقاومت می کند. به همین دلیل، گاهی اوقات از آن به عنوان فولاد ضد زنگ درجه دریایی یاد می شود.

مانند 304، 316 نیز مشابه L دارد - 316L ضد زنگ. مشابه 304L، 316L یک نوع کم کربن است که برای محصولات بزرگ با تعداد قابل توجهی جوش توصیه می شود.

مخازن فولادی سفارشی

در این مقاله، مروری بر رایج ترین گریدهای مخزن استیل که برای ساخت مخازن ذخیره سازی استفاده می شود، ارائه کرده ایم. همانطور که در ابتدا ذکر شد، بسیاری از دسته های مخزن استیل دیگر نیز وجود دارند که در آنها تغییرات زیادی وجود دارد. از نظر تئوری، از هر نوع مخزن استیل می توان برای ساخت مخزن استیل سفارشی استفاده کرد. درجه ای که به بهترین وجه برای برنامه شما مناسب است، در نهایت به موادی که قصد دارید ذخیره کنید و شرایطی که آن را در آن ذخیره می کنید بستگی دارد.

هنگامی که با یک سازنده فلزی سفارشی برای طراحی و ساخت یک مخزن استیل کار می کنید، می توانید موادی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با شرایط شما مطابقت دارد و همچنین اندازه و اتصالات را مشخص کنید. اغلب، این سطح از سفارشی سازی می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند. در برخی موارد نه تنها انواع خاصی از فولاد مورد نیاز است، بلکه ساخت یک مخزن سفارشی متناسب با نیازهای مواد و محیطی شما منجر به محصولی بهتر و ماندگار می شود.

نصب مخزن استیل

آب بهترین صنعت کشاورزی است. برای رشد محصولات زراعی و تغذیه دام ضروری است، اما اگر در مخزن چربی طیور یا سیلو ذخیره سازی خوراک و غلات فله نفوذ کند نیز مضر است.

فقط 12 درصد رطوبت در داخل ظرف ذخیره سازی خوراک لازم است تا تراکم ایجاد شود که منجر به کیک شدن دانه شود. رطوبت همچنین می تواند آسیب جدی زنگ زدگی به سطح سطل ذخیره سازی وارد کند و به سرعت یکپارچگی تمام محصول داخل آن را به خطر بیندازد.

خوشبختانه، تکنیک های متعددی برای ساخت و تکمیل فلز برای محافظت از یکپارچگی سازه های ذخیره سازی فولادی وجود دارد که حفاظت طولانی مدت را حتی در هنگام تغییرات شدید آب و هوایی که مخزن استیل را در معرض آب و دماهای نوسان قرار می دهد، ارائه می دهد.

اولین قدم برای محافظت از سطح فولاد با طراحی درست ساخت مخزن استیل آغاز می شود.

ملاحظات طراحی ساخت مخزن استیل

هنگامی که به طراحی ذخیره سازی فله نگاه می کنیم، ضخامت سطح بسته به نوع محتویات مرطوب یا خشک موجود در داخل، متفاوت خواهد بود. ضخامت سطح می تواند بر عملکرد زیر مجموعه ها و اجزای سازنده تأثیر بگذارد. قطعات با سطوح همپوشانی می توانند باعث شوند هر پوشش سطحی سریعتر فرسوده شود.

ملاحظات طراحی ذخیره سازی ساختمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

نوع مخزن استیل انتخاب شده، زیرا هر نوع دارای خواص متالورژیکی متفاوتی است که واکنش متفاوتی به گالوانیزه گرم یا سایر پوشش ها نشان می دهد.

تهویه و زهکشی مناسب برای ایجاد یک پوشش ثابت و یکنواخت.

الزامات جوشکاری، که می تواند بر نحوه چسبیدن پوشش ها به مناطق جوش داده شده تأثیر بگذارد.

ملاحظات جوشکاری

برای بسیاری از ظروف ذخیره سازی فله ای ساخته شده از فلز، جزئیات فولادی مانند جوش قوس الکتریکی نقطه ای یا فلزی لازم است تا قطعات سیلو یا قیف را قبل از گالوانیزه گرم یا پوشش های دیگر به هم بچسبانند. اما اگر جوشکاری با در نظر گرفتن این فرآیندهای پوششی خاص انجام نشود، ممکن است جوش ها ثابت نشوند.

جوشکارانی که گواهینامه مناسبی دارند، اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از نفوذ روی به نقطه جوش که می تواند منجر به ترک خوردن شود، انجام می دهند. یک جوش فشاری، به جای یک جوش کششی، می تواند به اطمینان حاصل شود که لکه در طول فرآیند گالوانیزه دست نخورده باقی می ماند.

سایر ملاحظات پوشش

یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش طول عمر سیلوهای فولادی یا سایر ظروف ذخیره‌سازی حجیم، پوشش دادن سطح فولاد از طریق گالوانیزه گرم (HDG) است. HDG همچنین به عنوان گالوانیزه دسته ای یا پس از ساخت نیز شناخته می شود، یک فرآیند پوشش برای پوشش فولاد در روی مقاوم در برابر خوردگی است.

موفقیت پوشش بستگی به ملاحظات طراحی و جوشکاری که در بالا ذکر شد و همچنین به موارد زیر بستگی دارد:

سطح فلز ساخته شده چقدر موثر تمیز می شود تا گریس، روغن و رسوب آسیاب پاک شود.

نحوه ساخت در کتری مذاب روی خالص و مواد افزودنی غوطه ور می شود، زیرا پوشش باید هر لبه و شکافی را احاطه کند.

مدت زمان حمام روی برای واکنش به مخزن استیل در سطح متالورژیک و تشکیل پوشش محافظ در برابر خوردگی چقدر است.

همچنین ارزیابی وضعیت ساختاری یک قیف فولادی یا سیلو برای در نظر گرفتن هر گونه شکنندگی در سن کرنش یا قطعات کاری موجود که ممکن است اصطکاک نامناسب را تجربه کنند، مهم است. پس از HDG، جوشکاری باید با احتیاط انجام شود تا از آسیب دیدن پوشش روی جلوگیری شود.

تکمیل سفارشی ساخت فلز برای نتایج نهایی

در ساترن متال فابریکاتورز، ما دهه ‌ها را صرف ساخت راه‌حل‌های ذخیره‌سازی فله برای صنعت کشاورزی کرده‌ایم، از جمله سیلوها و قیف ‌های خوراک فولادی و غلات که می‌توانند حتی سخت ‌ترین شرایط در فضای باز را تحمل کنند.

فروشگاه تکمیل سفارشی مخزن استیل ما همه چیز را از آماده سازی سطح تا تکمیل نهایی ارائه می دهد. مهندسان ما نحوه مقابله با تهدیدات خوردگی را از طریق آماده سازی سطح با کیفیت، گالوانیزه گرم، پوشش پودر فلز و/یا رنگ آمیزی می دانند.

کاربرد مخزن استیل

پس از نصب پایه مخزن استیل ، تیم میدانی ما به طور ماهرانه مخزن استیل پیچ و مهره جدید شما را در زمان رکورد نصب می کنند. خدمه ما در نصب مخزن پیچ و مهره ای تخصص دارند و می توانید اطمینان حاصل کنید که مخزن ذخیره شما به درستی کار خواهد کرد. همه اعضای تیم نصب مخزن استیل ما تاجر حرفه ای هستند و ما از نیروی کار موقت غیر ماهر استفاده نمی کنیم. ما دارای بیمه مناسب و مجوزهای مربوطه هستیم و به این ترتیب اطمینان شما را در نصب مخزن استیل فراهم می کنیم. تمرکز ما بر روی ایمنی و میزان آموزش ایمنی قابل توجهی که خدمه میدانی ما دریافت کرده اند و به ما یک امتیاز ایمنی عالی رسیده است.

در یک کارخانه تولید آب ، درز جوشکاری ورق پایه به پوسته یک مخزن فولادی استوانه ای عمودی 90 متر مکعب به طرز فاجعه باری از کار افتاد. تانک 4 تنی مانند موشک ترک شد و محتوای آن را پشت سر گذاشت و روی یک ون نشست و آن را خرد کرد. بالای مخزن به ارتفاع 30 متر رسید. فشار بیش از حد داخلی که منجر به خرابی شد 60 کیلو پاسکال تخمین زده شد. دیسک پارگی با درجه کمتر از 50 کیلو پاسکال محافظت در برابر فشار بیش از حد را فراهم می کند و بنابراین از پوشاندن مخزن استیل توسط بخشنامه تجهیزات فشار اروپا جلوگیری می کند. این محافظ از کار افتاد و بعداً کشف شد که دیسک پارگی برعکس نصب شده است. علت اصلی سازمانی این حادثه ممکن است عدم درک اساسی از خطرات حجم زیاد هوای فشرده یا گاز کم فشار باشد. یک عامل ممکن است این باشد که نماد استاندارد لوله کشی و نمودار ابزار دقیق (P&ID) برای دیسک پارگی ممکن است گیج شود و منجر به نصب نادرست شود. سیستم های هوای فشرده همه جا وجود دارند. محیط سمی و قابل اشتعال نیست. با این حال، چنین سیستم هایی ، هنگامی که در فشار بیش از حد جزئی کار می کنند، می توانند مقدار زیادی انرژی را ذخیره کنند و بنابراین خطری را ایجاد می کنند که باید توسط مدیران ایمنی مرتفع شود.

محافظت در برابر خوردگی:

مخزن استیل دوام فوق العاده ای در مقایسه با فولاد ، بتن یا پلاستیک ارائه می دهد. این ماده در برابر اکسیداسیون توسط آب و همچنین بیوسیدها مقاومت می کند ، که این یک ویژگی مفید برای مشاغل کار با آب یا سایر مواد خورنده است. همچنین ، برای مخازن آب فولاد ضد زنگ به پوشش داخلی یا خارجی نیاز نیست.

دوام و دوام:

مخازن استنلس استیل مقاومت بالایی در برابر حفره ، خوردگی شکاف و همچنین فرسودگی در آبهای آلوده و خالص دارند. این ماده در طیف وسیعی از دما و فشار شکل پذیر باقی می ماند. این در برابر حرارت مقاوم است ، و در معرض تابش های مضر تحت تأثیر قرار نمی گیرد. همچنین ، در معرض مخزن استیل، مانند یخ زدگی ، زنگ زدگی ، یا ترک خوردگی وجود ندارد.

قابل بازیافت:

مخزن استیل به عنوان آلیاژ ایمن فلز در نظر گرفته می شود ، به این معنی که محیط زیست است. از سال های گذشته پیشرفت های عمده ای در تولید فولاد ضد زنگ صورت گرفته است. این پیشرفت ها بر استفاده از انرژی و منابع طبیعی متمرکز است. عمدتا ، مخازن جدید آب از جنس استنلس استیل 60-70٪ مواد بازیافتی را تشکیل می دهند و بدین ترتیب آنها قابل تجزیه و بازیافت هستند. این همچنین به کاهش اثر کربن تولید کننده و کاربر کمک می کند.

بهداشتی:

مخزن استیل بتن مزایای هزینه ای دارند ، بنابراین بیشترین ترجیح را دارند. با این حال ، بسیاری از کاربران از جنبه غیر بهداشتی آن بی اطلاع هستند. مخازن بتنی مستعد رشد باکتریها و کپک ها و نشت مواد شیمیایی هستند. این مخازن متخلخل ، کلسیم را شسته و منبع آب را آلوده می کنند. با این حال ، فولاد ضد زنگ یک ماده بهداشتی است. از ثبات فیلم منفعل بالایی برخوردار است که به بی اثر بودن آن در آب کمک می کند. اگرچه SS عناصر آلیاژی (Ni و Cr) را از بین می برد ، اما همچنان ماده ای غیر متخلخل است ، اما هیچ گونه نشتی ایجاد نمی کند. در نتیجه ، آب آشامیدنی بهداشتی را از مخزن استیل آب بتونی ارائه می دهد.

تحرک:

مشاهده می شود که بیشتر مخازن آب بتونی در جای خود ریخته می شوند ، و در محل ثابت می مانند. با این حال ، این ممکن است برای همه مناسب نباشد. اگر شرکتی مکان خود را تغییر دهد ، جابجایی یک کارخانه تولید بتن غیرممکن است. مخزن استیل را می توان به راحتی با استفاده از لیفتراک ، یا به روش های دیگر جابجا کرد. این کمک می کند تا هزینه خرید مخزن جدید و همچنین استرس و تلاش های مرتبط با آن از بین برود.

ارزش زیبایی:

مخزن استیل ساخته شده از بتن ، پلاستیک یا سایر مواد ارزان قیمت چندان زیبا به نظر نمی رسند. آنها پس از چند سال کار با کپک زدگی ظاهر می شوند. مخازن فولاد ضد زنگ ساده به نظر می رسند و می توانند به راحتی رنگ آمیزی شوند تا با هر محیطی مطابقت داشته باشد.

هزینه:

مخازن آب از جنس استنلس استیل چرخه عمر طولانی تری نسبت به بسیاری از مخازن ارزان دارند و به تعمیرات ، نصب و نگهداری کمتری نیاز دارند. این به کاهش کل هزینه مالکیت (TCO) کمک می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://naabzist.net مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 361
  • بازدید کلی : 2524
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی